Blogg #38 - Antingen eller-lista

Glass – Godis
Jordgubbar – Blåbär
Tv – Film
Bio – Film
Max – Burger King
Sandstrand
– Bergsklippor
Sommar – Vinter
Vår – Höst
Rosor – Liljor
Blå – Gul
Stereo – Mp3
Dator – Tv-spel
Aftonbladet – Expressen
Jul – Midsommar
VänskapKärlek
Msn – Bilddagboken
PocketböckerVanliga böcker
Nerladdad musik – Cd skivor
Mobil – Dator
Äpple – Päron
Fanta – Cola
Myskvällar – Party
Amerika – Australien 
Mörkt – Ljust
Mail – Brev
Kväll – Morgon
Stökigt – Städat
Te
– Kaffe
SolskenRegn
Insjö – Havet
Hus
– Lägenhet
Telia – Tele 2
Katter – Hundar
Chokladbollar – Kladdkaka
Sverige – Norge
Röda vinbär – Svarta vinbär
Skolan – Hemma
Läxor – Prov
Bläckpenna – Blyertspenna
Svart – Vitt
Sköldpadda – Vandrandepinnar
Google – Altavista
Frankrike – Spanien
Fisk – Kött

Den senaste veckan har jag mått ganska dåligt, faktiskt. Vissa gamla spöken som har dykt upp igen och inte lämnar mig någon ro. Har en down-period just nu. På ett konstigt sätt känns det rätt skönt... att verkligen gå ner i skiten och må riktigt, riktigt pissigt.

Tror jag behöver det just nu. Tror jag har börjat bearbeta separationen nu, och för första gången på länge så tillåter jag mig att vara riktigt ledsen. Har gått ner riktigt djupt, i mina mörkaste sorghålor, såna som jag inte har velat besöka på många år. Men nu ska all skiten upp till ytan, storrensning i mitt känsloliv, typ.

Helvete vad hemskt allt är just nu. Och helvete vad skönt det var att få skriva det. Helvete vad skönt att få känna att det faktiskt är okej att vara så här ledsen, utan att någon annan blir lidande av det. Gråter gör jag när ingen ser på. När dottern är i skolan brukar jag passa på att sätta mig ner och totaldeppa. Sen när det är dags för dottern att komma hem, så brukar det vara lättare att ta sig upp igen. Bearbetning var alltså ordet.

Fan. Bara det enkla ordet, det räcker så tror jag.

Stay tuned...or don't, it doesn't really matter right now. ♦


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0